ЩО КАЖЕ ПРО ПОКРИВАННЯ ГОЛОВИ БІБЛІЯ?

Серпень 10, 2018, 23:50 | (0) | Духовність і культура
55_main

1 Кор 11:4-6

«Кожний чоловік, що молиться чи пророкує з покритою головою, соромить свою голову.

А кожна жінка, що молиться чи пророкує з непокритою головою, соромить свою голову, бо це те саме, якби була обголена.

Бо коли жінка не покривається, нехай обстрижеться. А коли сором жінці стригтися чи голитися, нехай  покривається.»

Ці слова апостола Павла у Першому посланні до Коринтян в викликали чимало суперечок у християнському середовищі. В той час, коли одні розглядали покривання голови як непохитну доктрину, інші запевняли, що слова апостола Павла варто розглядати у контексті епохи та ситуації.

Здавалося б, настанова чітка та зрозуміла. Тож у чому причина суперечки?

Щоб зрозуміти, розгляньмо цитату, що передує вищезгаданому тексту:

1 Кор 11: 3 «Хочу, щоб ви знали, що кожному чоловікові є Христос, а голова жінці – чоловік, а голова Христові – Бог.» І далі: 1 Кор 11: 7 – 12 «Чоловікові не слід покривати голову, він бо образ і слава Божа, жінка ж – слава чоловіка; Бо не чоловік від жінки, а жінка від чоловіка, і не чоловіка сотворено для жінки, а жінку для чоловіка. Тому жінка мусить мати на голові знак влади (над нею) заради ангелів. Одначе в Господі ні чоловік без жінки, ні жінка без чоловіка. Бо так, як жінка від чоловіка, так само й чоловік через жінку, а все від Бога.»

З цих рядків складаються враження, що автор каже про покривання голови як про ілюстрацію відмінних ролей чоловіка та жінки у житті. Аби зрозуміти, чому такий приклад є найдоречнішим у даній ситуації, уточнимо декілька історичних нюансів:

Справа у тому, що місто Коринф, де проповідував тривалий час апостол Павло, – чи не найбагатше та найвизначніше місто 1-го століття. Як часто буває, у сім`ях заможних мешканців часто траплялися такі вади як зверхність, егоїзм та гордість.

Чоловіки зневажали дружин, а дружини повставали проти панівного становища чоловіка у їхньому житті. А скільки носіння хустки жінками було поширеною традицією у той час, дружини намагалися виразити свій протест відмовою від носіння хустки.

Так, апостол Павло настановляє:

«Хочу, щоб ви знали, що кожному чоловікові голова є Христос, а голова жінці – чоловік, а Христові – Бог»

Хоча  апостол і робить акцент на настанові до розподілу ролей у сім`ї, важко сказати, варто сприймати покривання голови як однозначну непохитну догму чи лише як ситуативну ілюстрацію покори жінки чоловіку та Богу.

Більше того, окрім Першого послання до Коринтян у жодних інших текстах ми не зустрічаємо слів про необхідність покривання волосся.

Апостол Петро, наприклад, теж говорить про те, яким повинен бути зовнішній вигляд жінок:

(1 Петра 3:3-4)

«Нехай ваша окраса буде не зовнішня – заплітання волосся, накладання золотих обручок чи прибирання в шати;

Але всередині людського серця, в нетлінності душі, лагідної та мовчазної: це многоцінне перед Богом.»

І апостол Павло у Посланні до Тимофія 2:9-10 також іще раз торкається цієї теми:

«Так само й жінки, в убранні пристойнім, хай себе прикрашають сором`язливістю та скромністю, не заплітуванням волосся, не золотом чи перлами, чи шатами дорогоцінними, Але ділами добрими, як це годиться жінкам, що визнають благочестя.»

Тож якби покривання голови було догмою, тоді не зовсім зрозуміло, для чого апостол Павло пише про відмову від пишних зачісок, якщо їх все одно не видно під хусткою.

Враховуючи, що даний тест не є однозначним та не підтверджується іншими місцями з Біблії, необхідно визнати, що він не може бути підставою вважати покривання голови обов`язковим. Завдання тексту полягає в іншому. Змінилися часи, змінилося суспільство, і жінки більше не виражають протест проти чоловіка відмовою носити хустку.

Тому не так важливо, покриває сьогодні жінка голову чи ні. Набагато важливіше, чи погоджується щиро вона з тією роллю, для якої її створив Бог? Чи вона їй радіє? І чи не постає проти неї?

Підготувала Ірина Яремчук

Джерело: dyvensvit.org

Коментарі

Немає коментарів

Залишити коментар

Доступні теги: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>