Педіатр назвала три основних принципи розвитку мозку малюка за допомогою розмов із ним

Травень 6, 2017, 18:31 | (0) | Здоров'я і краса Куточок для батьків і малечі
_95848551_803321
Чим більше слів чує дитина в перші три роки, тим успішніше розвивається. Педіатр Дана Саскінд розповідає, як створити оптимальні умови для спілкування.

Психологи з Канзаського університету (США) Бетті Харт і Тодд Ріслі під час дослідження з'ясували: досягнення людини зумовлюють не вроджені здібності, не економічне становище родини, не раса і не стать, а кількість слів, з якими до нього звертаються навколишні в перші роки життя.

Принципове значення має комунікація з дорослим. Важливо, щоб це спілкування було осмисленим, а мова - складною і різноманітною.

Без взаємодії з оточуючими здатність вчитися слабшає. «На відміну від глечика, який буде зберігати все, що ви в нього наллєте, мозок без зворотного зв'язку більше схожий на решето , - зауважує Дана Саскінд. - Мові не можна навчитися пасивно , а тільки за допомогою відповідної (бажано позитивної) реакції оточуючих і соціальної взаємодії ».

Доктор Саскінд узагальнила новітні дослідження в області раннього розвитку і розробила програму спілкування батьків і дітей, яка посприяє найкращому розвитку дитячого мозку. Її стратегія складається з трьох принципів: налаштовуватися на дитину, частіше з нею спілкуватися, розвивати діалог.

1. Налаштування на дитину

Мова про усвідомлене прагнення батьків помічати все, що цікавить маля, і розмовляти з ним на цю тему. Іншими словами, треба дивитися в ту ж сторону, що і дитина .

Проявіть увагу до її занять. Налаштуватися на дитину - значить, уважно поставитися до того, чим вона займається , і включитися в її діяльність. Це зміцнює контакт і допомагає поліпшити навички, задіяні в грі, а за допомогою мовної взаємодії - розвивати її мозок.

Дитина може зосередитися тільки на тому, що їй цікаво. Якщо ж намагатися переключити її увагу на інше заняття, мозку доводиться витрачати багато додаткової енергії. Зокрема, дослідження показали: якщо дитина повинна брати участь в діяльності, яка її мало цікавить, вона навряд чи запам'ятає використані в цей час слова.

Перебувайте на одному рівні з дитиною. Сидіть із нею на підлозі під час гри, тримайте на колінах при читанні, сидіть за одним столом під час їжі або піднімайте дитину вгору, щоб та подивилася на світ з висоти вашого зросту.

Спрощуйте свою мову. Як немовлята привертають увагу звуками, так і батьки приваблюють їх зміною тону або гучності голосу. Сюсюкання також допомагає дитячому мозку освоювати мову. У недавньому дослідженні з'ясувалося, що дворічні малюки, з якими сюсюкали у віці від 11 до 14 місяців, знали вдвічі більше слів, ніж ті, з ким розмовляли «по-дорослому».

Прості, впізнавані слова швидше привертають увагу дитини до того, про що йдеться і хто говорить, спонукаючи її напружувати увагу і спілкуватися. Експериментально доведено: діти «вчаться» словами, які чують частіше, і довше прислухаються до звуків, які чули раніше.

2. Активне спілкування

Проговорюйте вголос все, що робите. Таке коментування - ще один спосіб «оточити» дитину мовою. Він не тільки збільшує словниковий запас, а й показує взаємозв'язок між звуком (словом) і дією або річчю, до якої відноситься. «Давай одягнемо новий підгузник .... Який він білий зовні і синій всередині. І не мокрий. Дивись. Сухий і такий м'який». «Беремо зубні щітки! Твоя фіолетова, а татова зелена. Тепер видавимо пасту, трохи натиснемо. І будемо чистити, вгору і вниз. Лоскотно? »

Використовуйте попутні коментарі . Намагайтеся не тільки описувати свої заняття, а й коментувати дії дитини: «Ах, ти знайшов мамині ключі. Не бери їх в рот, будь ласка. Їх не можна гризти. Це не їжа. Ключами відчиняють двері».

Уникайте займенників. Займенники не можна побачити, хіба що уявити, і то якщо знати, про що мова. Він ... вона ... це? Дитина не має ні найменшого поняття, про що ви говорите.

Доповнюйте, деталізуйте фрази . Навчаючись мови, дитина використовує частини слів і неповні речення. У контексті спілкування з малюком треба заповнювати такі прогалини, повторюючи вже закінчені фрази. Доповненням до: «Собачці сумно» буде: «Твоїй собачці сумно». Згодом складність мови зростає. Замість: «Ходімо спати» вимовляємо: «У тебе вже очі злипаються. Вже дуже пізно, і ти втомився ». Додатки, деталізація і вибудовування фраз дозволяють бути на кілька кроків попереду комунікативних здібностей малюка, заохочуючи його до більш складного і різнобічного спілкування.

3. Розвиток діалогу

Діалог передбачає обмін репліками. Це золоте правило спілкування батьків і дітей, найцінніший з трьох методів розвитку юного мозку. Досягти активної взаємодії можна, налаштовуючись на те, що займає увагу малюка, і розмовляючи з ним про це якомога більше.

Терпляче чекайте реакції у відповідь. У діалозі дуже важливо дотримуватися чергування ролей. Доповнюючи міміку і жести словами - спочатку передбачуваними, потім імітованими і, нарешті, реальними, дитина може дуже довго їх підбирати. Так довго, що мамі чи татові захочеться відповісти за нього. Але не поспішайте порушувати діалог, дайте дитині час знайти потрібне слово.

Слова «що» і «який» перешкоджають діалогу. «Якого кольору м'яч?» «Що говорить корова?» Такі питання не сприяють накопиченню словникового запасу, тому що спонукають дитину згадувати слова, які вона вже знає. Питання з відповідями «так» або «ні» потрапляють в ту ж категорію: не допомагають підтримувати розмову і нічому новому не вчать. Навпаки, питання «як» або «чому» дозволяють йому відповідати самими різними словами, задіяти найрізноманітніші думки і ідеї. На питання «чому» неможливо кивнути головою або показати пальцем. «Як?» І «чому?» запускають процес мислення, який в кінцевому рахунку призводить до навички вирішення проблем.

Джерело: poradnykzhinky.com

Коментарі

Немає коментарів

Залишити коментар

Доступні теги: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>